• BIST 82.363
  • Altın 147,033
  • Dolar 3,7764
  • Euro 4,0385
  • Kmaraş 2 °C
  • Türkiye ve Rusya arasında yeni bir ittifak kuruldu
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan 'vatandaşlık' açıklaması
  • Erdoğan'ın çağrısı sonrası rekor kırıldı
  • Türkiye ve Rusya arasında yeni bir ittifak kuruldu
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan 'vatandaşlık' açıklaması
  • Erdoğan'ın çağrısı sonrası rekor kırıldı

Rtük Fetö'yle mücadele edenle mücadele etmiş!

FETÖ kanallarının lisans hakkını 15 Temmuz darbe kalkışmasından bir gün sonra iptal ederek soru işaretlerine neden olan Radyo Televizyon Üst Kurulunda (RTÜK), kanalların kapatılması yönünde rapor hazırlayan Hukuk Müşavirinin de görevden alındığı öğrenildi
Rtük Fetö'yle mücadele edenle mücadele etmiş!

Fetullahçı Terör Örgütü’nün kara propaganda yaptığı TV ve radyolarının lisanslarının iptali için 15 Temmuz darbesine kadar bekleyen, öncesinde Samanyolu Haber Radyo ve Dünya TV hakkında usulsüz biçimde lisans uzatma kararı veren RTÜK’teki skandallara ilişkin şok belgelere ulaşıldı. FETÖ kanallarının başvuru süresini kaçırdığı, lisans verilmesinin devletin güvenliğine ilişkin tehdit oluşturduğuna dair raporlar hazırlayan Hukuk Müşaviri Özlem Sevgi Keleş’in görevinden azledildiği ortaya çıktı.

YENİLEME SÜRESİNİ KAÇIRMALARINA RAĞMEN 10 YIL UZATILDI

Akit’in ulaştığı 27 Temmuz 2015 tarihli, 3086 sayılı Hukuk Müşavirliği raporunda, Samanyolu Haber Yayın Hizmetleri AŞ’ye ait kanallara ilişkin lisans süresinin 24 Mayıs 2015’te bittiği, başvuru talebinin ise zamanında yapılmadığı ifade edildi.

RTÜK, FETÖ'nün imamına kol kanat germiş

Uydu Yayın Yönetmeliğinin 9’uncu maddesi gereğince, süresi içerisinde yenileme talebinde bulunmayan FETÖ kanallarının talebinin kabul edilmesinin mümkün olmadığını ve uydu yayın lisansı olamamasına rağmen yayın yapan kuruluş hakkında Kanunun 33’üncü maddesi gereğince işlem yapılması gerektiği belirtiliyor. 1. Hukuk Müşaviri Özlem Keleş imzalı 2 sayfalık bu raporunu dikkate almayan RTÜK yönetimi, 21 Ekim 2015’te 2015/45-29 sayılı kararla Samanyolu Haber ve Dünya Radyo’ya 10 yıllık lisans uzatma kararı verdi.

‘RTÜK İmamı’nın hamisi deşifre oldu

MÜŞAVİRLİĞİN İKİNCİ OLUMSUZ RAPORU DA SÜMEN ALTI EDİLDİ

Oluşan siyasi tepkiler üzerine skandal durumun tekrar görüşüldüğü, RTÜK yönetiminin 1. Hukuk Müşaviri Özlem Sevgi Keleş’ten yeni bir rapor yazmasını istediği ifade edildi.

Keleş 65536088-045.02 sayılı ikinci raporunda da;Üst Kurul kararlarının her zaman geri alınabileceğini, söz konusu FETÖ kanallarının lisans yenileme işlemlerinin iptal edilebileceğini belirtti. FETÖ kanallarının sakıncalı olduğu belirtilen raporda “10 yıllık uydu yayın lisans hakkı tanınmasına ilişkin işlem kamu hizmetinin işleyişine zarar verecek nitelikte işlem olduğundan, lisans yenileme işleminin iptal edilebileceği değerlendirilmektedir.” Ifadelerine yer verilip RTÜK ikaz ediliyor.

FETÖ KANALLARININ ALEYHİNE RAPOR VEREN HUKUK MÜŞAVİRİ’Nİ GÖREVDEN ALDILAR

FETÖ kanallarına ağır darbe vuracak olan ikinci raporda ilki gibi RTÜK Üst Kurulu tarafından işleme alınmadı. Bahse konu raporu Başkan İlhan Yerlikaya imzasıyla 5 Nisan 2016’da Müşavirliğe iade etme kararı alan RTÜK’ün; bir gün sonrasında, 6 Nisan’da Hukuk Müşaviri Özlem Sevgi Keleş’i görevinden aldığı tespit edildi. FETÖ kanallarının başvuru süresini kaçırdığı, lisans verilmesinin devletin güvenliğine ilişkin tehdit oluşturduğu belirtilen raporu hazırlayan Keleş’in, kızak kadro olan ‘araştırma’ görevine çekildiği belirlendi.

İşte RTÜK’ü saran FETÖ yapılanması

RAPORDAN BİR GÜN SONRA GÖREVDEN ALINMASI TESADÜFMÜŞ

15 Temmuz darbe kalkışmasının sadece 3 ay öncesinde RTÜK’te yaşanan yaşanan bu skandallara ilişkin görüşüne başvurduğumuz RTÜK’ün en kıdemli yöneticilerinden Üst Kurul Üyesi Taha Yücel, Hukuk Müşaviri Özlem Sevgi Keleş’in görevden alındığı bilgisini doğruladı ancak hukuk müşavirliği raporlarının Üst Kurul’a gelmediği için içeriğine vakıf olmadığını savunarak topu RTÜK Başkanı İlhan Yerlikaya’ya attı. Başkan Yerlikaya ise Hukuk Müşaviri Keleş’in mesleki disiplinsizlikten dolayı kızağa çekildiğini öne sürdü. FETÖ kanalları aleyhindeki raporların iade nedenini Yerlikaya, “Raporlar istediğimiz yönde değildi o yüzden iade ediyorduk. Her raporda ‘kararı geri alın’ deniliyordu, burası sorunluydu. Geri almamız durumunda sadece Samanyolu ve Dünya TV değil, benzer durumla karşı karşıya olan diğer kanallarla ilgili de işlem yapılması gerekiyordu. Buna Üst Kurul razı olmazdı. Ama kendisi her seferinde ‘kararı geri al’ dedi.” şeklinde açıkladı. Ancak Yerlikaya böylesine hayati bir konuda neden oy birliğiyle lisans süresini uzattıklarını, kendilerinin neden çekimser oy kullanmadığını açıklayamadı. Yerlikaya, Keleş’in kızağa çekilme tarihinin raporla ilişkili olmadığını öne sürerken, bunun tesadüf olup olamayacağına ilişkin sorumuzu “Demek ki o zamana rast gelmiş” diye cevapladı.

Kaynak: Haber Kaynağı

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Maraştan Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0344 224 18 45 | Faks : 0344 224 18 45 | Haber Scripti: CM Bilişim